Targi mają pokazać jak wielki potencjał drzemie w brazylijskim rynku kamieni naturalnych. Przypomnijmy o tym, że ten kraj słynący głównie z produkcji kawy jest także wielkim eksporterem kamienia, dlatego też poglądy wystawców z tego państwa mogą być pewną informacją o stanie światowego rynku kamieniarskiego w ogóle.
Zdecydowaną większość wystawców stanowią brazylijskie firmy oferujące głównie dekoracyjne granity, marmury oraz łupki pochodzące z krajowych złóż. To najszersza i najbardziej zróżnicowana oferta na światowym rynku. Rokrocznie na targach prezentowanych jest kilka lub kilkanaście nowych kamieni. Przez długi czas w Vitorii dominowali goście z USA. Wraz ze spadkiem popytu na brazylijski kamień w USA coraz liczniejsza grupa tamtejszych firm zaczęła kierować swoją ofertę do Europejczyków.
Z roku na rok targi organizowane pod hasłem: dobry biznes i szeroka paleta różnorodności, cieszą się coraz większą popularnością. Vitoria 2011 to 450 wystawców na terenie 32 tys. metrów kwadratowych powierzchni targowej. Organizatorzy spodziewają się dużej popularności, licząc na 23 tysiące odwiedzających z 65 krajów.
Targi, które odbędą się w lutym, mają pomóc nawiązać kontakty firmom zagranicznym poszukującym partnerów na rynku brazylijskim oraz pozostałych krajów regionu. Rynek południowoamerykański jest obecnie bardzo perspektywiczny, szczególnie w kontekście inwestycji związanych z organizacją w Brazylii mistrzostw świata w piłce nożnej, które odbędą się w 2014 r. oraz igrzysk olimpijskich w 2016 r.
Skorzystaj z naszej prenumeraty.
Zamów całoroczną prenumeratę Świata Kamienia!
45-837 Opole, ul. Wspólna 26 woj. Opolskie Tel. +48 77 402 41 70 Biuro reklamy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Redakcja: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. |