- W Kotce załadunek odbywał się konwencjonalnie w systemie lo-lo, natomiast w Turku w systemie ro-ro (ładunek wjechał na burtę na kołach). Przy swojej szybkości maksymalnej 13 węzłów dotarł do Szczecina w niedzielę 24 stycznia br.
Jednostka charakteryzuje się nietypową budową - jest to tzw. wielozadaniowy statek z otwartym pokładem. Posiada rampę jak w statkach ro-ro oraz pokład o wymiarach 85 x 18,8 m o bardzo dużej wytrzymałości. Może przewozić wiele różnych grup towarowych, jak np. główne elementy elektrowni atomowej w Olkiluoto (Finlandia), czy też całe sekcje okrętowe. W statku zastosowano napęd dwóch azymutowych zespołów pędników, które mogą się obracać w dowolnym kierunku. Umożliwia to manewrowanie statkiem z dużą dokładnością, podobnie jak na holownikach.
Operatorem m/v Aura jest Meriaura Oy z Finlandii - partner Magemar Polska w ramach regularnej lini MM-Line, która łączy południe Finlandii ze Szczecinem. Za rozładunek statku odpowiada DB Port Szczecin.
Skorzystaj z naszej prenumeraty.
Zamów całoroczną prenumeratę Świata Kamienia!
45-837 Opole, ul. Wspólna 26 woj. Opolskie Tel. +48 77 402 41 70 Biuro reklamy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Redakcja: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. |