NECROEXPO 2019 DLA CAŁEJ BRANŻY POGRZEBOWEJ

NECROEXPO 2019 DLA CAŁEJ BRANŻY POGRZEBOWEJ

Międzynarodowe Targi Branży Pogrzebowej i Cmentarnej to od wielu lat najważniejsze wydarzenie funeralne nie tylko w Polsce, ale…

Czytaj...
"W KRAINIE GEJSZ I SAMURAJÓW - JAPONIA" - SPOTKANIE Z PODRÓŻNIKIEM TOMASZEM PRUCHNICKIM.

"W KRAINIE GEJSZ I SAMURAJÓW - JAPONIA" - SPOTKANIE Z PODRÓŻNIKIEM TOMASZEM PRUCHNICKIM.

Serdecznie zapraszamy 31 maja 2019 roku do Galerii Sztuki (Dwór Karwacjanów w Gorlicach) na spotkanie z Tomaszem Pruchnickim,…

Czytaj...
REKORDOWE WYNIKI COSENTINO W 2018 ROKU

REKORDOWE WYNIKI COSENTINO W 2018 ROKU

Działająca na całym świecie rodzinna firma z Hiszpanii donosi o spektakularnych sukcesach. W minionym roku padł nowy rekord…

Czytaj...
BOCHNIA ZABEZPIECZY WIEKOWĄ KOSTKĘ

BOCHNIA ZABEZPIECZY WIEKOWĄ KOSTKĘ

Przedmiotem projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego o wartości 22 442 538,17 PLN jest rewitalizacja centrum miasta…

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

68 TYSIĘCY NA MARMO+MAC 2018

1Biznes i kultura na terenie Veronafiere rozwijają światową społeczność kamieniarską – takie motto przyświecało 53. edycji Międzynarodowych Targów Kamienia Naturalnego, Technologii i Projektowania, które odbyły się w Weronie od 26 do 29 września.

W ciągu tych czterech dni targi odwiedziło 68 tysięcy zainteresowanych kamieniem, technologią i projektowaniem ze 150 krajów; 62% uczestników przybyło tu spoza Włoch. Zwiększone zainteresowanie wykazali goście z USA, Chin, Indii i Rosji. Ci z Europy uplasowali się na niezmiennym, stabilnym poziomie, a spośród nich największą liczbą wyróżnili się zwiedzający z Niemiec i Hiszpanii. Dla profesjonalistów z Afryki i Azji Wschodniej Marmo+Mac to nadal wydarzenie o dużym potencjale, acz czekającym na odkrycie.
W stosunku do zeszłego roku nieznacznie spadła liczba wystawców: z 1650 do 1600 (w tym 62% z 55 krajów). Choć organizator nie odnosi się do tego faktu, to przyczyną spadku może być po prostu zakaz wystawiania się firm produkujących i sprzedających ceramikę. Już w zeszłym roku toczyły się żarliwe dyskusje na temat rozdzielenia na terenie targowym, jak i w działalności przedsiębiorstw kamieniarskich dwóch konkurujących na tym samym rynku branż: kamieniarskiej i ceramicznej. Stosowanie przez producentów ceramiki wzorów i nazewnictwa zapożyczonego z nazw kamieni naturalnych wprowadza w błąd wielu ostatecznych klientów. Jak się okazuje, dla wielu firm ceramicznych jest to zamierzona strategia i staje się coraz większym zagrożeniem dla branży kamienia naturalnego.

3INNOWACJE, PROJEKTOWANIE I SZKOLENIA
Strategia rozwoju targów zmierza w kierunku podstawowych zagadnień, jak innowacje, projektowanie i szkolenia. Stąd doskonała w swej definicji inicjatywa The Italian Stone Theatre – Włoski Teatr Marmuru, zorganizowana po raz pierwszy w 2015 roku we współpracy z Włoskim Ministerstwem Rozwoju Handlu, Włoskim Instytutem Handlu Zagranicznego oraz Włoskim Związkiem Producentów Maszyn Marmomacchine. Zamysł obliczony na włoskie eksperymentowanie z kamieniem i technologią. W realizację projektu zaangażowane są rodzime firmy – producenci maszyn, wykonawcy – kamieniarze oraz najznakomitsi projektanci, architekci włoskiego designu.
Temat tegorocznej wystawy to woda i kamień w kontekście wellbeingu – modnej w ostatnim czasie również w Polsce koncepcji dobrostanu, równowagi, dobrego życia. Woda w kompozycji ze stałością kamienia jest nicią łączącą tegoroczną wystawę, wzbogaconą w połączenie sztuki ze światem luksusu. Po raz pierwszy prezentowano projekty wnętrzarskie jako dobra luksusowe. W ten sposób The Italian Stone Theatre zakreśla pozytywną ścieżkę rozwoju ustanowioną pomiędzy silnym produkcyjnym sektorem a kreatywnością, kulturą i innowacją, gdzie to wszystko razem spotyka się na światowych targach, organizacji, która współpracuje z instytucjami oraz profesjonalistami. Wszystkie te działania skoncentrowane są w celu wartości dodanej dla przyszłego rozwoju branży.

Uzupełnieniem działań opracowanej strategii targów są szkolenia dla architektów w tzw. szkole Marmomac Academy, podczas których zaproszeni z całego świata architekci uczą się, jak wykorzystać potencjał kamienia naturalnego w swojej pracy. Efektem końcowym jest szyta na miarę strona internetowa z informacjami na temat właściwości oraz sposobów wykorzystania kamienia naturalnego.

W programie targów znajdujemy również konkurs Icon Award. Jest to nagroda przyznawana dla jednego z projektów zaprezentowanych na wystawie The Italian Stone Theatre. Wybrany projekt staje się symbolem kampanii promocyjnej edycji targów Marmo+Mac w kolejnym roku. Zwycięzcą w 2018 roku został projekt „Marea” Eleny Salmistraro. Wykonała go firma Vicentina Marmi na maszynie Donatoni z kamienia Arabescato Orobico z kopalni Gamba.
Stałą pozycję programu targów stanowi też nagroda Best Communicator Award przyznawana dla wystawców za oryginalną aranżację stoiska. Kolejnym projektem, tym razem angażującym młodych adeptów kamieniarstwa i projektowania, jest eksperymentalny projekt pt. Young Stone Project. Jest to inicjatywa, która łączy działania edukacyjne i eksperymenty badawcze przy wykorzystaniu kamienia naturalnego. Angażuje kilkanaście jednostek edukacyjnych i organizowana jest przez wydziały architektury i projektowania włoskich uniwersytetów we współpracy z firmami, szkołami zawodowymi oraz szkołami artystycznymi.

2MIĘDZYNARODOWY SZCZYT KAMIENIARSKI W WERONIE
W drugim dniu targów Marmo+Mac w Weronie odbył się Międzynarodowy Szczyt Kamieniarski, zorganizowany przez Veronafiere we współpracy z Włoskim Instytutem Handlu oraz Włoskim Związkiem Producentów Maszyn Marmomacchine.

Tematem tegorocznego spotkania były „Światowe trendy w sektorze konkurencyjnym pomiędzy alternatywnymi materiałami i wojnami handlowymi”. W spotkaniu uczestniczyło kilkunastu przedstawicieli branży kamieniarskiej z całego świata, m.in. z Chin, USA, Libii, Włoch, Niemiec, Anglii, Hiszpanii, Rosji oraz Polski. Uczestnicy prezentowali swoje doświadczenia w odniesieniu do wzrastającej konkurencyjności ceramiki, płyt wielkoformatowych czy kwarcytów w odniesieniu do kamienia naturalnego i branży kamieniarskiej w poszczególnych krajach oraz sposoby radzenia sobie z problemem nieuczciwej konkurencji ze strony producentów ww. materiałów polegającej na promowaniu ich jako kamień naturalny, imitowaniu wzorów i kopiowaniu nazw kamieni naturalnych. Polską branżę reprezentował Dariusz Duda ze Związku Pracodawców Branży Kamieniarskiej.

Stanowiska uczestników różniły się od siebie i były, można powiedzieć, skrajnie różne. Od pozytywnych, tzn. takich, że branży kamieniarskiej nic nie grozi – że sama się obroni, jako ta tradycyjna i bliska człowiekowi, do takich, wedle których zagrożenie jest tak duże, że bez konkretnych działań ze strony rynku (firm, targów, instytucji, organizacji oraz mediów) produkty kamieniarskie przejdą do sektora dóbr luksusowych, co uszczupli rynek klientów. Włoski związek producentów maszyn przeprowadził badanie na temat świadomości właścicieli firm kamieniarskich na temat zagrożeń z rynku ceramicznego.

W końcowych wnioskach okazało się, że jeszcze rok temu większość przedsiębiorców traktowała produkty ceramiczne jako szansę na rozwój działalności firmy. Rok później ci sami przedsiębiorcy uznali i doświadczyli, że jest to jednak zagrożenie dla ich działalności. Jedną ze strategii skutecznej 4 awalki z konkurencyjnością ceramiki w stosunku do kamienia, zaprezentowaną przez niemieckich specjalistów, był dokument oparty na badaniach poważnych instytutów potwierdzający, że kamień naturalny jest najbardziej ekologicznym produktem możliwym do zastosowania na posadzkach i elewacjach, co daje największą liczbę punktów dla budynku w kontekście zrównoważonego rozwoju. Wyprodukowanie płyt z kamienia naturalnego nie pochłania tyle energii co podobne wyroby z ceramiki, kwarców czy konglomeratów. Badania zostały zlecone przez Niemiecki Związek Kamieniarski, a dokument jest udostępniany przez organizacje członkowskie EUROROC.




Adriana Czekaj

 

Nie czekaj dodaj firmę

do naszego katalogu!

 

 

Dodaj firmę...

 

Dodaj ogłoszenie drobne

do naszej bazy!

 

 

Ogłoszenia...

45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Biuro reklamy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Redakcja:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">
     Wszystkie prawa zastrzeżone - Świat-Kamienia 1999-2012
     Projekt i wykonanie: Wilinet