ZNALAZŁ SIĘ SPONSOR FONTANNY Z FILMU FELLINIEGO
- Szczegóły
-
Opublikowano: wtorek, 05, luty 2013 12:42
Dom mody Fendi odrestauruje barokową fontannę di Trevi. Przeznaczył na ten cel ponad 2 miliony euro. W zamian firma umieści obok fontanny tabliczkę z napisem, kto sfinansował prace.
To będzie czysty mechanizm mecenatu kulturalnego - wyjaśnił zarząd włoskiej stolicy na konferencji. Gruntowne prace remontowe rozpoczynają się niebawem, a władze Rzymu mają nadzieję, że nie będzie problemów, jakie mają miejsce w przypadku odrestaurowania Koloseum. Prace remontowe nie mogą się tam rozpocząć z powodu licznych spraw sądowych i pozwów, dotyczących między innymi decyzji o powierzeniu ich sponsorowania jednemu tylko przedsiębiorcy, Diego Della Valle, który wyłożył na remont Koloseum 25 milionów euro.
Fontanna di Trevi, która w maju zeszłego roku obchodziła jubileusz 250-lecia, coraz bardziej niszczeje i odpadają od niej marmurowe elementy. Remont potrwa ok. 20 miesięcy. Zdaniem prezesa Fendi, renowacja włoskiego zabytku ma wzmocnić historyczne więzi marki z Rzymem, gdzie w okresie międzywojennym powstał pierwszy sklep Fendi z torebkami i futrami. Fontanna to jedna z największych atrakcji turystycznych Rzymu, była budowana przez 30 lat z inicjatywy papieża Klemensa XII. Została uwieczniona między innymi w filmach Felliniego „Rzymskie Wakacje” z Audrey Hepburn w roli głównej oraz „La Dolce Vita” z Anitą Ekberg.
Fot: www.wikipedia.pl
Oprac. KC