KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

Z inicjatywą przedsięwzięcia wyszedł Społeczny Komitet Budowy Pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego w Poznaniu. Krótko potem, we wrześniu ubiegłego…

Czytaj...
HARD ROCK HOTEL

HARD ROCK HOTEL

Jedna z najnowszych realizacji, za którą stoi firma stoneCIRCLE, zyskała wiele prestiżowych nagród. Bar hotelowy otrzymał nagrodę Best…

Czytaj...
LAGASCA 99 I COSENTINO

LAGASCA 99 I COSENTINO

Zlokalizowany w dzielnicy Salamanca w Madrycie budynek mieszkalny Lagasca 99 nawiązuje swym charakterem do obiektów architektury wokół niego,…

Czytaj...
BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

Taki apel do Ministerstwa Rozwoju wydało w połowie sierpnia br. dwanaście organizacji branży budowlanej, deweloperskiej, biznesowej i architektonicznej.

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

ODWIERTY I ŁADUNKI WYBUCHOWE W GÓRACH WAŁBRZYSKICH?

tunel dolny slaskPowstanie dwunawowy tunel, co oznacza, że w skale drążone będą dwa równoległe wyrobiska. Kiedy powstanie, będzie najdłuższym w kraju.

Obecnie najdłuższy tunel jest w Lalikach na Śląsku, ma 678 m, ten będzie miał ponad 2320 m długości. Ma zostać wydrążony w Górach Wałbrzyskich w ramach budowy przyszłej trasy S3 między Legnicą a Lubawką, w pobliżu miejscowości Stare Bogaczowice.  Wyrobiska mają być tak obszerne, aby w każdej nawie zmieściła się jezdnia o szerokości 10 m: dwa pasy po 3,5 m oraz 2,5-metrowy pas awaryjny. Dodatkowo wykonane zostaną przejścia ewakuacyjne pomiędzy nawami oraz przejazd awaryjny.

Prace prowadzone będą z zastosowaniem NATM (New Austrian Tunnelling Method - Nowa Austriacka Metoda Tunelowa).
- Drąży się metodą strzałową, czyli w przodku tunelu robi się poziome odwierty, zakłada ładunki wybuchowe. Następnie sekwencyjnie się je odpala - mówi Paweł Sysik z polskiego oddziału austriackiej firmy ILF Consulting Engineers, która projektuje tunele i pełni nadzór inwestorski przy ich budowie.

Właśnie zakończyło się projektowanie dolnośląskiego odcinka S3. Oznacza to, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad po weryfikacji projektu będzie mogła wystąpić o wydanie zgody na realizację inwestycji. Na S3 od Nowej Soli do Lubawki potrzeba około 7 mld zł.

W grudniu komisja europejska wpisała ten odcinek na listę kluczowych projektów, które mogą ubiegać się o dotację unijną w ramach nowego instrumentu finansowego pod nazwą ''Łącząc Europę" (Connecting Europe Facility). Dostępnych będzie 31,7 mld euro.
Fot: www.wroclaw.gazeta.pl
Oprac. KC

 

Nie czekaj dodaj firmę

do naszego katalogu!

 

 

Dodaj firmę...

 

Dodaj ogłoszenie drobne

do naszej bazy!

 

 

Ogłoszenia...

45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Biuro reklamy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Redakcja:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">
     Wszystkie prawa zastrzeżone - Świat-Kamienia 1999-2012
     Projekt i wykonanie: Wilinet