KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

Z inicjatywą przedsięwzięcia wyszedł Społeczny Komitet Budowy Pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego w Poznaniu. Krótko potem, we wrześniu ubiegłego…

Czytaj...
HARD ROCK HOTEL

HARD ROCK HOTEL

Jedna z najnowszych realizacji, za którą stoi firma stoneCIRCLE, zyskała wiele prestiżowych nagród. Bar hotelowy otrzymał nagrodę Best…

Czytaj...
LAGASCA 99 I COSENTINO

LAGASCA 99 I COSENTINO

Zlokalizowany w dzielnicy Salamanca w Madrycie budynek mieszkalny Lagasca 99 nawiązuje swym charakterem do obiektów architektury wokół niego,…

Czytaj...
BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

Taki apel do Ministerstwa Rozwoju wydało w połowie sierpnia br. dwanaście organizacji branży budowlanej, deweloperskiej, biznesowej i architektonicznej.

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

TAJEMNICA BUDOWY KAMIENNEJ ŚWIĄTYNI ANGKOR ROZWIĄZANA!

angkorHistorycy od lat zastanawiali się jak budowniczowie przewozili ogromne 12-tonowe bloki piaskowca z oddalonych kamieniołomów. Dzięki zdjęciom satelitarnym odkryto, że Khmerom w transporcie pomógł 34-kilometrowy kanał.


W XII wieku, władca Imperium Khmerów Suryavarman II, rozpoczął pracę nad kompleksem budynków sakralnych; najsłynniejszym z nich był Angkor Wat. Starannie rzeźbione przez kamieniarzy bloki, wykorzystane do budowy świątyni oraz otaczających ją pomników, miały do 90 centymetrów szerokości, natomiast każdy z nich ważył około 1,6 tony. Wzniesiony z piaskowca kompleks został wybudowany na cześć hinduskiego boga Wisznu.

Dotychczas uważano, że wydobywane w kamieniołomach bloki ciągnięto długą trasą o długości wynoszącej około 90 kilometrów. Najpierw transportowano je lądem z góry Kulen do rzeki, a następnie spławiano do jeziora Tonle Sap. Tam były ładowane na statki lub tratwy, po czym płynęły w górę rzeki Siem Reap aż do Angkor. Jednakże w takim przypadku budowa trwałaby kilkaset lat!
Teoria ta uległa zmianie, dzięki odkryciu specjalnie na ten cel wykopanych kanałów. Obejmowały one cały kraj i czasem zbiegały się z krótkimi odcinkami rzek, a transport z kamieniołomu na budowę trwał 10 godzin! Tak więc olbrzymia świątynia Angkor Wat, zbudowana z pięciu milionów ton piaskowca, faktycznie mogła powstać w zaledwie 35 lat!

Fot: www.wikipedia.pl
Oprac. DŚ

 

Nie czekaj dodaj firmę

do naszego katalogu!

 

 

Dodaj firmę...

 

Dodaj ogłoszenie drobne

do naszej bazy!

 

 

Ogłoszenia...

45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Biuro reklamy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Redakcja:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">
     Wszystkie prawa zastrzeżone - Świat-Kamienia 1999-2012
     Projekt i wykonanie: Wilinet