GRANITY, TRAWERTYNY I MARMURY NA DWORCU W KATOWICACH
- Szczegóły
-
Opublikowano: czwartek, 25, październik 2012 12:34
Nawierzchnia peronów z kostki brukowej, trawertynowa posadzka w korytarzach podziemnych i pieczołowicie odnowiony trawertyn na ścianach – najnowocześniejszy budynek kolejowy w Polsce zachował wiele elementów z kamienia. 29 października o godz. 16 katowicki dworzec PKP zostanie otwarty dla podróżnych.
Dworzec kolejowy oraz autobusowy wraz z podziemnym tunelem kosztowały około 76 mln euro. Budowa trwała 18 miesięcy. Niezależnie od budowy dworcowego kompleksu Centrum Realizacji Inwestycji PKP przeprowadziło modernizację peronów stacji Katowice. W zachodnim, środkowym i wschodnim korytarzu wymieniona została posadzka na trawertynową. Fachowcy odnowili też ściany wykonane z trawertynu.
Krótko przed zakończeniem prac budowlanych wyszła na jaw fuszerka. Okazało się, że okładziny z trawertynu i marmurowe podłogi w tunelu pod peronem czwartym zostały co prawda oczyszczone i wyszlifowane, a strop zakrył podwieszany sufit, ale prace zostały wykonane w złej kolejności. Bez odpowiedniej izolacji pod torami nowo wyremontowany tunel zaczęła zalewać woda. Po zabezpieczeniu przed wilgocią brakujące elementy sufitu w tunelu zostaną uzupełnione. Remont peronu czwartego powinien zakończyć się do końca roku, czyli już po uroczystym otwarciu dworca.
Fot. wikipedia.pl
Oprac. KC