STONE SCULPTURE SHOW

STONE SCULPTURE SHOW

This year's edition of Stone fair will include a stone sculpture show during which works made at the…

Czytaj...
MARITIME INDUSTRY IS AS STRONG AS A STONE

MARITIME INDUSTRY IS AS STRONG AS A STONE

The 5th edition of the International Maritime Congress was held on 8–9 June in Szczecin. The congress serves…

Czytaj...
SCHOOL FOR STONEMASONS-TO-BE

SCHOOL FOR STONEMASONS-TO-BE

The new school will be set up at the Border Protection Corps School Complex in Szydłowiec. This new…

Czytaj...
STUDENTS RESTORED THE 17TH-CENTURY GRAVESTONE

STUDENTS RESTORED THE 17TH-CENTURY GRAVESTONE

Restoration of an old gravestone was a part of the internship organised by the State Construction Schools in…

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

STONEHENGE I NOWA TEORIA

stonehengeJak neolityczni budowniczowie, korzystając tylko z kamiennych i drewnianych narzędzi, wyrzeźbili kamienne filary Stonehenge na szczytach wzgórz zachodniej Walii i w jaki sposób zostały przetransportowane ponad 230 kilometrów na równinę Salisbury?

Naukowcy mają już odpowiedź na to drugie pytanie. Wieprzowy tłuszcz, a nie kosmici! Tak do Stonehenge przeniesiono potężne głazy. A przynajmniej tego zdania jest dr Lisa-Marie Shillito, archeolożka z Uniwersytetu w Newcastle. Resztki tłuszczów zebrane z ceramicznych skorup znalezionych w osadzie budowniczych Stonehenge to nie tylko zwykłe ślady po posiłkach. Nowe odkrycia podają w wątpliwość teorie głoszące, że głazy były transportowane drogą morską. Tym bardziej że każdy inny neolityczny pomnik w Europie został zbudowany z megalitów pochodzących ze stanowiska w odległości nie większej niż 16 km.

„Niektórzy są przekonani, że głazy były transportowane na południe, w rejon Milford Haven, umieszczane na tratwach, przeprawiane przez Bristol Channel, a potem w górę rzeki Avon – mówi prof. Kate Welham z Bournemouth University.
– Ponieważ znalezione kamieniołomy były na północnych zboczach wzgórz Preseli, bardziej prawdopodobne wydaje się teraz, że transportowano je po prostu drogą lądową”. To właśnie wieprzowy tłuszcz miał chronić kamienne głazy przed ich uszkodzeniem.

Poszczególne bloki opuszczano prawdopodobnie za pomocą lin i drewnianej konstrukcji na rodzaj sań, którymi je odwożono na miejsce spoczynku. Badania szczątków drewna z takich platform w Craig Rhos-y-felin i Carn Goedog rzucają nowe światło na prace transportowe zrealizowane około 3000 lat przed naszą erą.

Oprac. KC
Fot. Wikipedia

 

Do not wait add your business to our directory!!

 

Add company...

 

Add small ads/strong>

to our base

 

 

Ogłoszenia...

Targi Xiamen 2012
45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
Woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Tel. +48 77 402 81 22
Advertising:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.">This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Office:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.">This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.">
     All rights reserved - Swiat-Kamienia 1999-2012
     Design and implementation: Wilinet