KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

Z inicjatywą przedsięwzięcia wyszedł Społeczny Komitet Budowy Pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego w Poznaniu. Krótko potem, we wrześniu ubiegłego…

Czytaj...
HARD ROCK HOTEL

HARD ROCK HOTEL

Jedna z najnowszych realizacji, za którą stoi firma stoneCIRCLE, zyskała wiele prestiżowych nagród. Bar hotelowy otrzymał nagrodę Best…

Czytaj...
LAGASCA 99 I COSENTINO

LAGASCA 99 I COSENTINO

Zlokalizowany w dzielnicy Salamanca w Madrycie budynek mieszkalny Lagasca 99 nawiązuje swym charakterem do obiektów architektury wokół niego,…

Czytaj...
BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

Taki apel do Ministerstwa Rozwoju wydało w połowie sierpnia br. dwanaście organizacji branży budowlanej, deweloperskiej, biznesowej i architektonicznej.

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

MARMO+MAC 2017

52. edycja tej międzynarodowej imprezy ściągnęła ponad 1650 wystawców z 57 krajów, z czego 64 procent to firmy zagraniczne. Marmomacc kolejny raz stanowiło miejsce spotkań przedstawicieli branży kamieniarskiej, producentów maszyn i designerów z całego świata, a minione targi potwierdziły swój prymat w kalendarzu międzynarodowych spotkań biznesowych.

Bodaj żaden z uczestników, a też nikt z relacjonujących targi nie mógł mieć wątpliwości, że wydarzenie zapisało się w historii jako jedna z największych tego typu imprez branżowych na świecie. O sukcesie targów świadczą wypełnione stoiskami powierzchnie 12 hal i terenów zewnętrznych – w sumie aż 80 000 m2, a także komunikat, że frekwencja uczestników powiększyła się w porównaniu z ubiegłorocznymi targami o 1000 osób. W tym roku do Werony przybyło ich aż 68 tysięcy. O międzynarodowym charakterze targów świadczy fakt, że Marmomacc 2017 było miejscem docelowym podróży dla specjalistów z aż 147 krajów. Bez wątpienia urosła rola targów jako platformy promocji włoskiego przemysłu kamieniarskiego, skoro rodzimi wystawcy z satysfakcją donosili o zwiększonym popycie wewnętrznym, zwłaszcza dzięki przybyłym ze środkowej części kraju i z południa Włoch.

Organizatorzy poczynili kolejny krok, by targi obfitowały w wydarzenia B2B, a marka MARMO+MAC dobitnie akcentowała strategiczną formułę wystawienniczą dla promocji produktów włoskich, dla których zagraniczne rynki stanowią aż 75% uzyskiwanego obrotu. Przypomnijmy, że już w 2015 roku rząd włoski włączył targi w specjalny plan promocji sygnowany znakiem „Made in Italy”. Odnotujmy też: w tym roku, w dniu otwarcia targów, podsekretarz w Ministerstwie Rozwoju Gospodarki, Ivan Scalfarotto, zobowiązał się do udzielenia dotacji celowej organizatorom targów na rok 2018.

Stone, Design, Technology

werona1Międzynarodowe ambicje organizatorów targów podkreślano wielokrotnie. Giovanni Mantovani, dyrektor generalny Marmomacc, nie krył zadowolenia, że w tym roku odnotowano zwiększenie zainteresowania imprezą wśród przybyłych z krajów afrykańskich, jak i większą liczbę kupujących z Ameryki Południowej, Europy, również z Chin, Indii, Rosji, Turcji i Iranu. Skądinąd promocja targów za granicą stanowiła główny cel organizatorów tegorocznej imprezy. Z satysfakcją donoszono więc o podpisanych we Włoszech i w Chinach licznych porozumieniach – począwszy od umowy współpracy z organizatorem targów w Qingdao po list intencyjny z IMM Carrarafiere, potwierdzającym podjęcie wspólnych działań w kierunku promocji sektora kamieniarskiego w Ameryce Południowej przy wydatnym wsparciu oddziału Veronafiere do Brasil. Zresztą do Werony przybyło wiele oficjalnych delegacji zagranicznych, m.in. z Indii, której przewodził Reenat Sandhu, ambasador tego kraju we Włoszech, czy delegacja z Brazylii i towarzyszący jej Paolo Hartung, gubernator stanu Espirito Santo. Wśród zaproszonych gości nie zabrakło również polskiej reprezentacji w osobach Wojciecha Grabowskiego z firmy Granit Adam Grabowski oraz Cypriana Kucharczyka z firmy WKG Sp. z o.o., którzy wzięli udział w szkoleniach i spotkaniach studyjnych zorganizowanych przez Włoski Instytut Handlu Zagranicznego i włoski związek producentów maszyn Confindustria Marmomacchine. Podkreślmy: to już czwarta edycja Marmomacc, na którą zapraszani są polscy przedsiębiorcy sektora kamieniarskiego.

(Kiedy?) naturalny jest kamień

Dni targowe to nie tylko wydarzenia B2B. Imprezie towarzyszyło wiele spotkań organizacji branżowych, inicjatyw i wydarzeń związanych ze światem designu i szkoleniami branżowymi.

Na Międzynarodowym Szczycie Kamieniarskim przedstawiciele największych światowych organizacji branżowych z całej Europy, Chin i USA pod hasłem „Large-format quartz and ceramic slabs: scenarious and challenges for stone industry”, co można tłumaczyć „Kwarcowe i ceramiczne płyty wielkoformatowe: scenariusz i wyzwania dla sektora kamieniarskiego” dyskutowali o przyszłości sektora kamieniarskiego w kontekście niesamowitego awansu płyt wielkoformatowych stanowiących pochodne kamienia naturalnego. Podkreślono, że w niektórych państwach kamienne imitacje osiągnęły już 40% udział w produkcji blatów kuchennych, a tylko 30% firm montujących blaty chce pracować wyłącznie z kamieniem naturalnym. Trend nie pozostawia wątpliwości – coraz więcej specjalistów zechce włączyć do swojej oferty produkty z kwarcu i ceramiki. Co innego, że obróbka tych materiałów jest wymagająca, toteż tylko usprzętowione firmy mogą rywalizować na tym polu. Międzynarodowe audytorium (w obradach polską branżę reprezentował Dariusz Duda, członek zarządu Związku Pracodawców Branży Kamieniarskiej) wypracowało kierunki działań na najbliższą przyszłość. W pierwszym rzędzie podjęcie prawnych działań na europejskim szczeblu instytucjonalnym w kierunku uniemożliwienia zapożyczania nazw przynależnych do kamieni naturalnych przez producentów konglomeratów, kwarców czy ceramiki.

werona2Podczas spotkania WONASA (World Natural Stone Association – Światowy Związek Kamienia Naturalnego) wybrano nowy zarząd w osobach: Baha Ali Sayakci – prezydent, Hekki Palin – wiceprezydent, Sunil K. Aurora z Indii – wiceprezydent, David Silveira z Brazylii. Tu również za fundamentalny dylemat branżowy uznano konkurencję ze strony przemysłu ceramicznego z jego imitacjami naturalnych faktur kamienia i zapożyczeniami nazewnictwa produktów. Konkluzja na razie jest  taka, że szans na wygranie tej rywalizacji przez wyroby z naturalnego kamienia należy szukać w… edukacji. Taką samą opinię reprezentują członkowie EUROROC – European & International Federation of Natural Stone Industries, którzy spotkali się podczas Marmomacc 2017. Dominuje pogląd: architekci i użytkownicy powinni wiedzieć, gdzie i jaki kamień należy stosować oraz co się z nim będzie działo za kilkadziesiąt lat. W odniesieniu do konglomeratów czy kwarców na razie nie mamy żadnej pewności.

Wzorem lat ubiegłych Marmomacc 2017 to także zwycięzcy rywalizacji na najlepsze stoisko (Best Communicator Award), a do szeregu inicjatyw dodajmy instalacje kamieniarskie wystawione w historycznym centrum Werony w ramach projektu Marmomacc & the City. Italian Stone Theatre – Włoski Teatr Kamienia – hala, którą przygotowano we współpracy z organizatorami Planu Promocji „Made in Italy”, postawiła sobie za cel objęcie tematyką kultury, szkoleń i eksperymentów z kamieniem. Kuratorami wystawy byli architekt Vincenzo Pavan i projektant Rafael Galiotto, odpowiedzialni za kulturę i eksperymenty, a włoskie firmy – za materiały, technologie, maszyny i ich zgranie w celu realizacji ambitnych projektów. Na przybyłych do Werony czekały aż trzy wystawy w ramach Włoskiego Teatru Kamienia: Territorio & Design, Macchine Virtuose, Soul of City. Wszystkie przedstawiały zastosowanie nowych technologii w designie kamieniarskim, jego historię, najnowsze odkrycia, a także wkład maszyn w poszukiwanie nowych walorów kamienia.

Young Stone Project to kolejna inicjatywa pokazująca możliwości wykorzystania kamienia naturalnego. Przy zaangażowaniu studentów kilku wyższych uczelni artystycznych i technicznych powstały prace bazujące na poszukiwaniu nowych form i funkcjonalności kamienia – wszystko to w ramach programów nauczania studentów.

Polskę na Marmomacc 2017 reprezentowało pięć firm: ABRA, QTEQ, Stone World, Tiera Stones, WKG. Swoje stoiska miały również nasze krajowe wydawnictwa: „Nowy Kamieniarz” i oczywiście „Świat Kamienia”. Odnotujmy pokrótce, że na stoisku QTEQ swoją premierę miała linka o średnicy 4,3 mm do cięcia bloków, zaprojektowana i wyprodukowana przez Michele Bidese, właściciela firmy. Maszyna będzie zamontowana w Zakładzie Kamieniarskim Zenon Kiszkiel w Strzegomiu. (Więcej w rubryce „info-tech” w tym wydaniu ŚK). Firma ABRA zaprezentowała automatyczny stół do piaskowania. Natomiast na stoisku WKG można było zobaczyć tegoroczną premierę marmokwarcytu Bianco Edera oraz stałe pozycje w ofercie, jak Volga Blue, Matix Dark czy Tundra.

Adriana Czekaj

 

Nie czekaj dodaj firmę

do naszego katalogu!

 

 

Dodaj firmę...

 

Dodaj ogłoszenie drobne

do naszej bazy!

 

 

Ogłoszenia...

45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Biuro reklamy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Redakcja:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">
     Wszystkie prawa zastrzeżone - Świat-Kamienia 1999-2012
     Projekt i wykonanie: Wilinet