KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

KONKURS NA POMNIK MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO

Z inicjatywą przedsięwzięcia wyszedł Społeczny Komitet Budowy Pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego w Poznaniu. Krótko potem, we wrześniu ubiegłego…

Czytaj...
HARD ROCK HOTEL

HARD ROCK HOTEL

Jedna z najnowszych realizacji, za którą stoi firma stoneCIRCLE, zyskała wiele prestiżowych nagród. Bar hotelowy otrzymał nagrodę Best…

Czytaj...
LAGASCA 99 I COSENTINO

LAGASCA 99 I COSENTINO

Zlokalizowany w dzielnicy Salamanca w Madrycie budynek mieszkalny Lagasca 99 nawiązuje swym charakterem do obiektów architektury wokół niego,…

Czytaj...
BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

BUDUJMY EKOLOGICZNIE, ALE WYDAJNIE!

Taki apel do Ministerstwa Rozwoju wydało w połowie sierpnia br. dwanaście organizacji branży budowlanej, deweloperskiej, biznesowej i architektonicznej.

Czytaj...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

MARITIME INDUSTRY IS AS STRONG AS A STONE

portThe 5th edition of the International Maritime Congress was held on 8–9 June in Szczecin. The congress serves as a discussion and meeting platform for maritime economy representatives. During the meeting we could hear about the infrastructure investment plan which involves spending a billion zlotys (ca. €250 million) on the ports in Szczecin and Świnoujście during the 2014-2020 EU funding period.
 
This is an important information as only the port in Antwerp records higher sea handling than the port in Szczecin. Consequently, the Szczecin port has become the second largest European transshipment centre of granite blocks! In the first five months of 2017 dockers from Szczecin-Świnoujście Port Complex handled 10.5 mln tonnes of cargo (9% increase as compared to the same period last year). Consequently, the board of the ports predicts that this year may be another record-high year in terms of bulk cargo and container transshipment.

Let us also add that recently both ports have been also on the list of the leading natural stone transshipment ports in Europe. If it comes to the distribution of powers in particular Baltic countries, Poland has gone up from the fifth to the second position within the past 20 years and is now higher on the ranking list than Scandinavian ports.   

Poland usually gets granites from India, China. the RSA, Brazil and Spain. Stone arrives in blocks which weigh from 4 to 40 tonnes. They are usually heavier than declared.  The stone goes mostly to the internal market and a part of raw material is transported by road to Germany.

 

Nie czekaj dodaj firmę

do naszego katalogu!

 

 

Dodaj firmę...

 

Dodaj ogłoszenie drobne

do naszej bazy!

 

 

Ogłoszenia...

45-837 Opole,
ul. Wspólna 26
woj. Opolskie
Tel. +48 77 402 41 70
Biuro reklamy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Redakcja:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">
     Wszystkie prawa zastrzeżone - Świat-Kamienia 1999-2012
     Projekt i wykonanie: Wilinet